Mencari Jalan Keluar
Jumaat, 3 Ogos 2007
Tuhanku,
Terlalu banyak ku berbuat dosa
Sehingga rasanya tak terampun
Bagaimana kuhitung?
Kesalahanku di dunia tak terperi!

Tuhanku,
Namun aku tak tertanggung
Memikul bebanan ini
Menyesakkan nafasku setiap saat
Membuat hidupku celaru dan kelabu
Jalanku terasa payah dan berat
Sinar kebahagiaan sukar kutemui
Rasanya dihempap batu ke bumi

Tuhanku,
Adakah ini angkara dosa silamku?
Kifarah di atas kesilapanku?
Perjalanan hidupku tak seindah mimpi
Hatiku sengsara tak pernah bahagia
Terlalu payah ku mencari ketenangan
Liku-liku gelap tak nampak cahaya

Tuhanku,
Fikiranku kacau mengganggu lenaku
Apa yang ada bagai tak pernah cukup
Tak puas-puas dengan hamburan dunia
Namun dalam aku leka
Masalah datang silih berganti
Ujian melanda menyesakkan dada
Aku bagai terpenjara
Sukarku mencari jalan keluar
Jeritanku tak siapa dengar

Tuhanku,
Terasa aku kehilangan sesuatu
Jiwaku seakan kosong dan lesu
Namun ku tak tahu apa yg hilang itu?
Apa yang kosong itu ?
Sehingga hidup rasa tak bermakna
Sebakku mengenangkan nasib diri
Adakah nanti ada tangan
Membimbingku ke arah jalan keluar?

Tuhanku,
Kasihanilah aku
Tunjukkan aku jalan kebenaran
Bukakan hatiku ke arah kebaikan
Biarlah aku bersyukur selalu
Dengan apa yg dianugerah-Mu
Sinarkan cahaya hidayah
Agar mampuku merangkak kembali
Mencari jalan pulang
Mencari jalan keluar
Menuju ke arah keredaan-Mu...
posted by Ayub @ 1:02 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home